onsdag 13 januari 2010

Ut med julgran & Ny energi!




Idag fick till slut julgran och tomtar åter packas ner i sina lådor. Julgranen smärtade mest, även fast den länge barrat som en tok har jag vårdat den ömt och njutat av den fantastiska mys faktor den spritt. Men men nu får man börja längta efter lök, pensé och vår sol.
Känner att jag verkligen fyllt på med energi under julen och det känns skönt att ett nytt år tagit sin början. Jag var ganska bränd när under 2009 med sjukdomar, massa jobb och ett stort lass mes studier. Jag gick in med mkt egagemang i mitt yrkesutövande men var alldeles för blåögd och godtrogen och det fick jag snabbt känna på. Efter att blivit blåst på både ideér, tid och pengar av en viss "kund" växte en ilska och misstro till mitt val av yrke och tror att mycket av de månaderna hängde kvar länge. Nu där emot är gnistan tillbaka! Mina nya motton är "Av att sitta i soffan blir man inte bäst" & "If you snooze, you loose!" Så nu jä**ar mina vänner!

Nu väntar resultat från en idéträdgård till Sofiero sommaren 2010 och förslag till Malmös Nya Botaniska trädgård, mycket spännande!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Den här sk. "kunden" har du inte berättat för mig om. Jag hoppas att du kan berätta mer på måndag. Det ska bli skönt att få börja skriva på en C-uppsats. Ha en fin helg!

    SvaraRadera