onsdag 30 november 2011

Senaste projektet!






Sitter i lugn o ro och tittar igenom massa härliga trädgårdsbloggar och kom på vad jag saknar att jobba med handgjorda planer i akvarell. Det var så otroligt länge sedan jag verkligen fick göra en "vacker" plan i akvarell. Nu när man jobar finns det inte riktigt tid för det, allt blir datagjort och snabbt och tydligt ska det vara. Visst gillar jag att jobba i olika program oxå men ibland önskar jag att jag fick jobba på det gamla traditionella sättet! Detta är ett utdrag ur mitt senaste projet. Jag gör just nu ett projekt för ett större bostadsbolag som handlar om olika bostadsgårdar. Roligt projekt då man inte bara jobbar mot en beställare utan även de som bor i området. Då finns det lite mer tid till att skapa en mer trevlig layout som kan vara tilltalande och lite säljande!




Nu ska jag jobba vidare!


Kram!





6 kommentarer:

  1. Hej!
    Otroligt fin blogg! Mycket fina färger och miljöer blir verkligen peppad och sugen på att bli trädgårdsingenjör. Verkar väldigt kul!

    Jag funderar starkt på att söka till Alnarp men skulle vilja vara med en trädgårdsingenjör några dagar så jag får se hur det funkar på riktigt. Om du har möjlighet att ta emot mig eller har någon kontakt jag kan hör med, hör gärna då av dej till viberg_@hotmail.com
    Jag är en 20 årig tjej, kan berätta mer om du hör av dej!
    Tack på förhand!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Just nu passar nog inte så bra för jag gör inge vidare roliga saker just nu. Men maila mig, så kanske vi kan ringas eller ses! Så kan jag berätta och du fråga!
    Mvh TI

    SvaraRadera
  3. Det skulle ta mig tio gånger längre tid att göra det på dator än för hand, men det blir snyggt på dator och lätt att se hur det blir. Superfint berkligen! Vilket program använder du? Dom jag har testat ser det ut som något ur en kalle anka tidning :-( Nu är mitt tålamod just med sådant och datorer det bästa iofs..;-)
    Ha en go helg!

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Jag har en liten fråga till dig om du har lust att hjälpa en blivande student :)
    Jag funderar på att läsa till Landskapsarkitekt på Ultuna, SLU och undrar om det är något du skulle rekommendera? Vad är nackdelarna och var det svårt att få jobb efter examen? Eftersom du är utbildad till just landskapsarkitekt tänkte jag att du är perfekt att fråga!
    Jag är jättetacksam för minsta lilla svar!:) Maila mig gärna svaret på martina.hellstrom@hotmail.com om du har tid och ork:)

    SvaraRadera
  5. Amazing blog and very interesting stuff you got here! I definitely learned a lot from reading through some of your earlier posts as well and decided to drop a comment on this one!

    SvaraRadera