lördag 4 april 2009

Hemma...

Så var man hemma i mor och fars trygga famn. O visst känns det bra att komma hem och få bli lite ompysslad av en rar mor och en sträng far. Igår kväll berättade jag nyheten för dom om betyget på x-jobbet, jag inledde med orden "jag har nått roligt att berätta". Mamma trodde jag och O hade förlovat oss och pappa trodde jag var med barn (hahaha). När jag väl berättade att jag hade fått en 5:a på uppsattsen, började mamma gråta och pappa klappa händer och kramas. Dom blev nog både lättade och glada ;)

Åkte upp till mitt gamla jobb idag på Åbytorpshandelsträdgård, hann knappt komma innanför dörren innan min chef nästan springer fram till mig och frågar om jag kan hjälpa till med pelargonodlingarna. O jag som hade lov, men men, jag sa ja så nu blir det blåställ på och ut i jorden. Men det är alltid bra med en extra slant för en fattig student. Innan jag åkte från Åbytorp inhandlades det 5 nya pelargoner, 2 vita hängisar, 1 mörkröd hängis, en vit Dolce vita, och en rosa som jag såklart glömde sortnamnet på, får kolla det i morgon! Pappa har en fin, bra, dyr kamera det sura är att varken han eller mamma vet hur man använder den. Jag där emot vet iaf hur man startar den...


Varsågod, mina nya pelargoner!





Foto: Gry Sigurdsdotter Arvidsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar