fredag 12 juni 2009

Det regnar pengar ... eller?


När regnet står som spö i backen brukar min sambo säga att "det regnar pengar" bonde som han är. Men när regnet vräkt ner i flera dagar utan uppehåll har jag svårt att se hundralapparna för allt regna som bistert slår mot pannan. Klockan 05:00 i morse väcktes jag av en lite nos och bruna ögon, det var lille Harry som ville ut och göra sina morgon behov, himlen hade då ännu inte öppnat sig och jag kände att dagen kommit då jag äntligen skulle få sätta spaden i jorden till mitt nya trädgårdsland. Sagt och gjort laddade jag upp med skottkärra, grep och spade och gav mig ut. Det dröjde inte länge för ens det duggande regnet övergick i hällregn, men min motivation var starkare så jag fortsatte. Efter ca 1 m2 grävd yta och rensning av kirssrötter var jag genomsur, lerig och ganska sur. Jag var besegrad och fick ge mig in i värmen! Men jag la mig inte på soffan utan fram med min favorit bok och så lite matnyttig läsning om fröerna som snart ska ner i jorden. Det känns lite sent att sätta frö nu och förkultivera plantor känns inte att tänka på. Men vill man plantera nu är väl juni sista svängen för dirketsådd. Plus att köpa frö nu kan vara en bra affär då det flesta handelsträdgårdar rear ut sina fröer nu!!
Nu ska bara regnet ge sig så jag kan få komma ut gräva klart o så ner med fröna :)

Min vän J skickade en bild på sig själv här om dagen i sin jobb outfit, super snygg svart dräckt med höga pumps (hon är en riktig stockholms brutta), då tänkte jag på vad min jobb outfit är ... mammas gamla arbetsbyxor täcka med lera, en sliten fleece och träskor (hahaha)!
Nu ska jag basta!
Kram!

1 kommentar:

  1. Haha, tack att man fick vara med på ett hörn, dock tror jag du är jätte söt i din trädgårdsmästarstil, säkert lite Leila över dig:) Införskaffat några snygga stövlar än? Solhatt till sommaren? Man kan ju se jätte fin ut en somrig dag liggandes i trädgårdslandet:)
    Har köpt en till dräkt nu, och ett par Ralph Lauren-jeans och en beige skinnjacka. Galet, har kommit till insikt att jag vill rensa ur min garderob och satsa på kvalitet och inte kvantitet, men det tar en jävla tid att bygga upp inser jag nu;)Funderar nu på om bikini är ett kvalitetsplagg, hehe, kanske inte?
    Det är NK-rea den 22:a så funderar nu på vad jag behöver som man kan kika efter.
    Hur ska ni fira midsommar förresten?:)
    Kram

    SvaraRadera