söndag 24 januari 2010

Släktträff & mitt möte med Herr Galt... med betar o allt...

I helgen har lille Harry haft släktträff. Kenneln som vi köpte honom på har varit på besök med sina hundar och bla. Harrys mamma var med, halvbröder och kusiner samt en liten ny tjej som hette Karin vilket Harry tyckte mycket om, det var kärlek i luften. Jag där emot fick mitt livs förts möte med ett vildsvin.. ensam i skogen... plötsligt brakade det till... och där står en stor svart galt 10 m fraför mig, han springer mot mig tills han upptäcker mig.. vi titta på varandra en stund innan han viker av och försvinner i boket. Kan säga att mina ben var svaga efter det mötet. Så nära har jag aldrig varit. Hoppas det dröjer länge tills nästa gång! Djur med långa betar klarar jag mig bra utan!

Foto: Gryssan

6 kommentarer:

  1. Hej Gry!!
    Tack för titten hos mig!!
    Vilka underbara bilder på din vovve och hans släktingar! Kan tro att han var lycklig;o)
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Vilka HÄRLIGA bilder på hundarna! Det syns verkligen hur mycket de gillar att busa i snön!
    Vänliga hälsningar
    Karin

    SvaraRadera
  3. Heihei!
    Så koselige bilder av nydelig hunder :) Hihi, jeg forstår godt at du ble litt skjelven etter møtet med villsvinet! Huff ... men villsvinet var kanskje også redd :)
    Det lille mini-veksthuset var veldig smart, det skal jeg prøve!
    Klem fra Kari

    SvaraRadera
  4. men åh Gry, tur det ändå gick bra med vildsvinsmötet! Jättefina bilder på Harry med familj! Vi får höras av i dagarna! Kramis

    SvaraRadera
  5. kan inte äta segt godis nu... fick mega ont bara av mosad fiskgratäng... =( fast godist är nästan slut redan.. och chipsen gav jag bort!

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Har precis hittat hit. Nej inte roligt att bli överraskad så där. Tror kanske att ni båda blev lika rädda, säkert. :)
    Fina bilder på hundarna, de ser såå busiga ut!

    Trevlig måndag!

    SvaraRadera