torsdag 3 juni 2010

Trädgårdsingenjör


Ja ha! Så var man klar med sin utbildning. Dags att packa sin väskor för att styra sin kosa mot nya äventyr. Mitt äventyr börjar på måndag, på mitt nya jobb. Projektledare på en kommun. Känns så konstigt! Jag ska nu lämna denna värld av böcker, växtlistor, sittningar, studentdfester och värsta av allt, alla fina vänner för att ge mig ut i det osäkra med nytt jobb, nya människor, nytt liv... inte undra på att jag känner mig lite rädd. Ligger med datorn i knät på golvet i en ganska tom och urstädad lägenhet. Hela mitt liv knör i bruna kartonger och min lilla bil ser olyckligt fullastad ut. Jag hoppas den pallar trycket 60 mil upp i landet. Men hej, det är sommar och även om jag kommer tillbringa min sommar på ett kontor 8-5 känner jag mig ändå ganska lycklig och tillfreds med min framtid. Kanske en flaska champagne hade varit på sin plats nu!! För hallo, jag har ju en kanditatexamen tryggt i hamn.

Tankar från golvet! Kram G

Foto: Carolin

2 kommentarer: