fredag 27 augusti 2010

"Min" Ö i Kumla Sjöapark

Ön från håll.
Det är den andra designen jag gjort till Kumla Sjöpark men den förtsa som kom att se dagens ljus. Nu sitter alla plantorna i backen och det känns så himmla bra. Jag är så nöjd med resultatet och efter gratulationer till de lyckade planteringarna av Lars-Erik Krafve Stadsträdgårdsmästare i Örebro kunnde jag inte vara nöjdare!
Nöjd trädgårdsingenjör kollar in slutresultatet av ö planteringen.

Gångvägen ner till stora delan av ön.

Gräs blandades med tåliga perenner.


Sedum 'Matron'
Calamagrostis x aucutifolia 'Overdam' - tuvrör
Helenium Autumnale-gruppen 'The Bishop' - solbrud

Fram: Helenium Autumnale-gruppen 'The Bishop' - solbrud
Bak: Sedum 'Matrona'

Sedum 'Matrona' kombinerad med Cotinus coggygria 'Gracilis'

Matronan kombinerad med Salvia nemorosa 'Caradonna'

Miscanthus sinensis 'Munchen' tillsammans med Caradonnan. Även Echinacea purpurea 'Alba' skymtar med sina gröna blad i förgrunden.

Matronan tillsamman med Sesleria nitida, kombinerad med Knautia macedonica - grekvädd

Underbara folket från parken planterade alltihop och jag kunnde springa runt som en yr höna med växtlistor och planteringsplaner i högsta hugg!

1 kommentar: