söndag 20 februari 2011

Ingen snö i Skåne...

Man glömmer lätt bort när Vintergäcken börjar titta fram här nere i Skåne att övriga landet ligger fortfarande under snö. På fredag åker jag åter upp i landet för att ta tag i nästa jobb, ett mindre parkområde mellan några kontorskomplex som har fått en ansiktsupplyftning och så skall även parken. Tanken på fredag var att jag skulle göra växtinventeringar, alltså titta på befintligt växtmaterial, kolla om det som finns behöver kompletteras och vilket skick det är i. Hade även tänkt fotta för att kunna göra lite roliga fotomontage men allt detta jobb blir nu hemskt svårt när allt är gömt i ett snötäcke på 1 m. Jag får väl ta med en spade!

Idag lyser solen från en blå himmel, en snabb kaffe nere i Hamnen innan jag åter sätter mig framför dator med studierna!





2 kommentarer: