torsdag 10 mars 2011

Soliga dagar ...(eller en text utan prickar)

Segovia, fran mitt fonster.

Det viktigaste malet pa dagen.

Vitblommande prunus overallt.

En stralande sol stiger langsamt upp over vitkladda toppar. Med henne vaknar manniskorna i staden och ljud och dofter sprider en foraning om att en ny dag grytt och att det nu ar dags att ta sig upp fran sin varma sang och ut... ut pa gator och torg, ut i berg och dalar, se nytt, uppleva nytt. Jag befinner mig i Segovia, Spanien.
Har har min alskade sina rotter och vi ar har for att traffa hans familj. Redan nu efter nagra dagar har jag redan foralskat mig i den spanska kulturen. Manniskorna, cervesan, siestan, tempot, staderna. Har ar underbart vackert med blommnde Prunus, Forsythia och Camellior. Tanken var att stanna e n vecka for att sedan aka hem och ta tag i studierna. Men jag andrade mina planeroch stannar nu en vecka till med forhoppning om studiero aven har. Bara att jag inte sitter i ett gratt skane, utan pa ett torg, i solen, med laptopen i knat, cervesan i ena handen, ost och chorizo i den andra.

Kram TT

1 kommentar:

  1. Låter fantastiskt härligt! Segovia är fruktansvärt vackert:) Ta en utflykt till La Granja om ni har möjlighet, en vacker liten by, inte alltför långt bort därifrån (Mickes bror med familj bor där)
    Fortsätt njut av semestern o den vackra omgivningen och goda maten givetvis, här är det fortfarande snö o hyfsat grått (även om det idag varit lite vårkänsla i luften)

    Kram Johanna

    SvaraRadera