tisdag 31 mars 2009

Att stjäla eller inte stjäla ... pelargoner !





God eftermiddag!
Som ni kanske redan förståt så har jag en kärlek för pelargoner i alla dess former. Idag bevandrade vi Alnarps gröna marker och blev insläppta i ett växthus som annars är helt låst för alla. Där inne fanns vad man skulle kunna kalla ett paradis för alla pelargon älskare - ett växthus till bredden fullt med pelargoner i massa olika sorter. Jag for runt och tog bild på bild men kunde liksom inte hålla händerna i styr ett litet skott här och där gör väl ingen ting?? Två små, små skott fick till slut följa med hem. Men visst är det förlåtet att ta små skott, det är väl som en rättighet för alla galna "pelargonister" att man måste få ta del av det utbudet världen bjuder på?! Jag hoppas på en förlåtande pelargongud som kan ha överseende med mina små "stölder". Och när nu hela min samling frusit inne borde det ligga i gudarnas intresse att jag får återinföra min samling bäst jag vill!!
Lite charmen med att samla på pelargoner är ju jakten på dom. Få, ta, köpa! Från stickling till en välvårdad, älskad stor planta! O visst blir jag förlåten när jag nu värnar så gott om mina nya små skötebarn!!

'Torrentina' (den röda)


Nån form av Änglapelargon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar