lördag 14 mars 2009

Skånskträdgård

Föra helgen spenderade jag på Malmö mässans Hem&Villa mässa där även skånsk trädgård finns. Jag frilansar för alltombostad.com och skulle skriva en artikel för dom om mässan. Så klart blev det mest trädgård då jag egentligen skulle skriva om hela mässan men det har jag gjort! Det är riktigt roligt när man går runt dr och har ett pressleg i kragen, man får helt plötsligt väldigt mycket uppmärksamhet av utställare, vilket ledde till att jag fick chansen att prata med flera stycken roliga "kända" trädgårdsmänniskor. Sitta ner med dom intervjua dem och bara riktigt få redan på allt som en trädgårdsingenjör vill vete. Pratade med Peter Englander som är författar till boken Medelhavsträdgårdar på svenska och har en visningsträdgård i Simirisihamn fick veta massa intressanta och roliga saker plus att jag fick hans bok som ett ref. ex. ;) Så nu är planen att skriva en hel artikel om bara honom. Så kan det gå när man är trevlig mot fri lansande trädgårdsingenjörer :)



Här kommer massa fina bilder från mässan....





Annika Sjölin Waerners trädgårdsdesigner från England skapade den Toscanska trädgården. Här är grottan/badrum!


Vita julrosor i den "Toskånska" trädgården....




Kökshanddukar på cola krokar! Från zelected by house, ett företag som har inrednings partyn. Kanske nått att testa?
Jenny Strandh blommsterdesigner skapade denna prinsessa helt klädd i gröna blader.

2 kommentarer:

  1. Jaaa, visst är det underbart att gå runt där!!

    SvaraRadera
  2. Verkar ha varit väldigt trevligt, kul, kan tänka mig att du passar jätte bra med det jobbet även trivs med det väldigt bra! Jätte söta handdukskrokar dessutom:)
    Ska du hemåt något i början av april till Kumla?

    SvaraRadera