tisdag 17 mars 2009

Vår, vår, vår.....

Min trapplåda

Idag har solen lyst från en klarblå himmel, helt underbart! Dock har vindgudarna gjort ett försök att blåsa bort den skånska befolkiningen och kan säga att de lyckades nästan :( men, men när solen skinner ler man ändå :)

Jag har tillbringat dagen med att sitta på föreläsningar och titta på bilder från resor runt om i världen, sen har jag kollat in de senaste perennerna som är på väg in på marknaden. Kul att få se alla nyheter först dirket från Perenn konventet i Tyskland. Eftermiddagen tog jag och min älskling och for för att titta på hundsaker och lite nya vår blommor till huset och trappen. Jag har en fråga?! Hur är det med transportburar till hundar? Vad ska man ha för nått och vad är säker? Nån som känner till nån bra hundblogg?

Med massa hundfrågor i huvudet tog jag och planterade ner mina nya små penséer, tulpaner och hyacinter. Även mina 50 olika sorters pelargoner fick lite omsorg!



Å vad jag längtar till värme, tunna skor och glass!

Min 'Rosebud' i lejonkrukan, mår gott i solljuset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar