fredag 17 april 2009

Magnoliorna slår ut i Alnarp


Hybridmagnolia



Magnoliornas knoppar har brustit i Alnarps parkens vackra gångar. Hybrid magnoliorna står redan i full blomm likt vita moln på höga skyar. Men våran stora stolthet Magnolia x soulangiana har brustit men ännu ej vecklat ut sina vackra blad. Rosa och skir den står likt ett hjärta i parkens mitt. Man blir alldeles salig när man ser denna prakt av doftande blommande blommor. Jag skulle vilja se den person som kan gå förbi en ståtligt blommande Magnolia utan att hänföras. Magnolierna finner du inne i Alnarps lignos sortiment om du skulle ha vägarna förbi. Varje år har vi en fest på Universitetet till Magnolians ära. Då samlas alla under den blomande magnolian grillandes & sjungandes, mycket trevligt! Festen är öppen för alla, känner du dig sugen är du varmt välkommen att ta med picknick korgen och slå dig ner bland studenterna.

Vit Hybridmagnolia

Magnolia x soulangiana

Foto: Gry Sigurdsdotter

3 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder du bjuder på! Kul att du tittade in på min blogg. Jag köper i stort sett alla mina tyger på stoffochstil.se tyvärr så tror jag inte att just de tygerna som jag sydde överkastet av finns kvar men dom har väldigt mycket annat fint. Ha en härlig helg. Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Då ska jag kolla in där!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Den vita hybridmagnolian är mycket vacker, tack för den blomsterprakten!

    SvaraRadera