tisdag 14 april 2009

Min köksträdgård - en åkerlapp


Foto: Jag
Hej goa vänner!
Det här med köksträdgårdar är väldigt roligt, härligt och nyttigt. Jag har jobbat mycket med köksträdgårdar och gjort flera stycken åt kunder och flera designplaner svävar i mitt huvud när min egen nån gång ska komma i jorden. Min sambo har ju nyligen börjat driva en gård med massa åkrar och jag har länge letat efter en liten lott där jag kan få odla mina morötter, pärer och sallader. Vi slog våra kloka huvuden ihop och har nu kommit fram till att så länge jag inte har en egen stor trädgård som kan hysa mina designplaner kan jag få rumstrera om ute på åkern. Problemet är bara sten, kvickrot och hård, brukat jord. Men med spade, skottkärra & grep ska jag nog kunna trolla en bitter åker till en prunkande köksträdgård. Helt plötsligt fick jag väldigt mycket att göra med alla försådder som ska komma i jord. Men först måste jag läsa vårväxter, jobbe med designen med stort D och IKEA trädgårdarna.... sen när midnatt kommer kanske jag hinner med det oxå!

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket för fina kommentaren om min textning! Ja, det är handskrivet med tunn pensel. Älskar att texta! Synd att man inte kan leva på det, hade varit ett kul yrke!
    Bor du på Österlen?! Det är min stora dröm! Det måste ju vara det perfekta stället för dej med ditt yrke! Och så vackra akvareller du gör!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Kära nån´va du har att göra och sen en hel åker till på köpet , phu !!
    Jag som står och klurar på mina sex sålådor här ute och undrar om jag verkligen orkar rensa och gräva om den , vad väntar jag på ??
    Lycka till med allt !!
    Kraam !

    SvaraRadera