tisdag 9 juni 2009

Bland flyttlådor, färgburkar och långa promenader

Mitt växthus, den japanska lönnen & Kerrian i bakgrunden Bus hund



Inte utan brossan
Oj oj oj! Dagarna flyger och försvinner iväg mellan flyttkartonger, målarburkar och långa promenader med hundarna. Allt är väldigt härligt och det ska bli så skönt att komma på plats i vårat lilla drömhus i världens finaste omgivningar. Trädgården är helt underbar! Den är nästan helt igenväxt ingen har brytt sig om den på många år, men mellan ogräsen har jag funnit två magnolia träd, massa olika funkior, pioner i alla dess färger, geranium som spridit sig långt in bland snåren, hamlbräken, pärlbuske (antagligen 'The Bride'), dubbel blomande Kerria, en silverbuske och en helt underbar Acer palmatum 'Atropurpureum' (Japansk lönn).
Men vi har ju fått två små gossar i vårat liv Harry och Hejduk! Harry är min lilla ängel! När man blir väckt klockan fyra på morgonen av ett en liten svart blöt nos, sakta letar sig fram i ansiktet och små pigga ögon tittar på en kan man inte annat än att le och känna sig som världens lyckligaste. Hundar tillför verkligen så otroligt mycket skratt och glädje i ens liv. Mina moderskänslor svallar och min sambo säger att jag är "värsta curling mamman". Men Harry måste ha sina leksaker, snuttefilten och extra godis :) för är man oförlåtlig sött ska man ha sånt!
Nu ska vi äta sparris från våra vänner på Sinclarisholm, ceranoskinka, melon och vitt vin (mmm)
Kram!

2 kommentarer:

  1. Sicken sötnos! Det var det värsta! Är den andra hunden, Hejduk, också er?

    SvaraRadera
  2. Japp, Hejduk är våran oxå nu, det blev så, svärfar kunde inte ha honom kvar och vi fäste oss vid honom så då behöll vi han. :) Dom har super kul ihop så himmla roligt att se dom leka!!

    SvaraRadera