fredag 23 juli 2010

Barnfamiljer och perenner i mängder...

Bild: Utdrag ur illustrationsplan till barnfamiljens pernnplantering

Min hand darrade lätt när jag skickade iväg beställningen på över 1500 perenner och buskar till plantskolan. Om och om igen har jag räknat och räknat. Det är en sak att sitta i skolbänken när man lite lätt kan dra till med en hit eller dit, men när man nu verkligen sitter med färdiga planteringsplaner som verkligen ska användas och växtmaterialet beställs in då jäklar måste det stämma. Ö planteringen är en av de största perennplanteringar jag ritat och är den första stora som nu kommer bli till. Känns mycket spännande… eller mest super läskigt. Jag håller mina tummar nu att allt ska gå som jag vill och att till nästa säsong står där en fullt blommande gigantiska hav av perenner, helt perfekta!

Lite annat jobb har jag hunnit med sena kvällar och nätter, flera förfrågningar på nybyggda villors tomter har kommit in och jag min dummer har svårt att tacka nej. Nu senast gjorde jag ett mindre projekt till en super söt liten barnfamilj. Dom hade grävt in en pool i trädgården och stod nu med ett trädäck med ganska tråkiga kanter mot övriga trädgården. En liten perennplantering med mkt vajande gräs, dova toner och sparsamt med blomning. Blev riktigt lyckad och familjen var mer än nöjda, då känns det bra! Ska åka ner nästa vecka nu och titta hur de har fått till de.

Nästa vecka väntar en stor villa trädgård som just nu består av lera och schaktmassor. Oj oj, men det ska nog gå det med!

Nu väntar en lång skön helg, vi får hoppas på lite varmare väder tycker jag! Hade bara 15 grader idag och det vill vi inte ha!

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Tjusig design! Gillar färgerna skarpt, sitter själv och fnular på ett planteringsförslag i liknande nyanser.

    Ha ett fint veckoslut,

    Rebecca

    SvaraRadera