måndag 26 juli 2010

Tankar om vår...


Hej kära vänner!

Sommar borde lysa i all sin prakt nu men jag kan säga att här lyser den med sin frånvaro. Kallt och duggande regn leder tankarna till hösten och vad gör man på hösten? Jo, man planterar lök. Så kanske är det nu allt detta regnrusk bara för min skull när jag nu sitter med lökprogrammet för 2011. Inspirationen har jag fått från en bild jag hittade på Internet med blåa, violett rosa skira möjligtvisst liljeblommande tulpaner. Nu ska snart staden fyllas med dessa. Nästan så man längtar lite till våren…. Eller nej det är nog för tidigt! Jag längtar iaf till fredag för då börjar min semester och jag tänker gotta mig i Grekland, långt bort från tankar om sjöparker, lökar och perenner!

1 kommentar:

  1. Så vackert du målar. Känns lovande med en sån trädgårdsmästare:-)

    Ha en skön helg! Hillevi

    SvaraRadera