onsdag 11 maj 2011

Brandsationen klar!






Copyright: Trädgårdsingenjören




Hej på er!


Mycket dåligt på uppdateringsfronten, inga ursäkter! Lovade att visa resultatet av Gamla brandsatationen som jag skrev om tidigare på bloggen. Här kommer ett litet smakprov. Min första tanke var att skapa en eldsprakande rabatt, men när man jobbar med växter som ni vet är det ofta andra saker som ståndort som man måste ta hänsyn till före sina egan storslagna ideér. Och jag tycker om, speciellt när man jobbar i offentliga rum att inte "testa" mig fram utan gå helt efter regelboken, så man vet att resultatet blir vad man har sagt. Där för gick jag helt efter ståndort och skapade därefter, säkra kort på tung lerjord i en sprudlande kombination. Nästa vecka börjar det anläggas och ska försöka åka dit och se hur det blir. Nästa jobb är att skapa ett parkprogram för våran nya stadspark. Jag ska skapa en broschyr med riktlinjer för hur man ska tänka runt möbleringen av parkmöbler till parken. Ska bli spännande!



Kram!

1 kommentar:

  1. Hej Trädgårdsingenjören
    Surfarde runt på nätet och hamnade på din sida. Vilka fantastiska bilder och arbeten!

    Såg i din profil att du ibland åtar dig även privata trädgårdar. Så min fråga är om du har tid, lust och möjlighet att ge oss en hjälpande hand.

    Vi bor i Kumla i en nybyggd "skånelänga". Det finns idag ingen trädgård, bara jordhögar. Vi har själva lite idéer, men har svårt att se helheten.

    Hör gärna av dig på lisalottan74@hotmail.com

    SvaraRadera