måndag 13 april 2009

Kiviks eftermiddag!

Foto: Gry Sigurdsdotter

Klockan hade slagit över 9 innan jag slog upp ögonen. Stora O var sen länge hos kossorna men jag hade bestämt mig för att sova länge. Efter puttat bort alla tankar att försöka sätta sig med studierna for vi till Kivik och gjorde stan. Det blev besök på musteriet med inhandling av must, Ulriksdals trädgård med julrosar i mängder, helt underbart! Stärkans inredningsbutik där två nya kökshanddukar fick följa med hem. Det var ju sista dagen på konstrundan idag men ändå var det hysteriskt mycket folk ute och for. Läste nån stanns....


"Jag bor på ett ställe dit andra åker på semester,det är lyx"

Vet inte var jag läst det men det har fastnat i huvudet och känns bra att tänka i bland när sega stockholmare tuffar i 30 och man svär för man kommer in inte om på våra slingrande vägar.


Ulriksdals växthus


Julrosor


Camelia från Ulriksdal
Så har påsken gått mot sitt slut, även vi måste packa väskorna och fara ner till universitetet igen! Känns lite tungt, hade gärna stannat hos korna, solen och vitsippebackarna!

2 kommentarer:

  1. Men oj, så roligt! Just där var jag också idag! På Ulriksdal, i växthuset och klappade den söta hunden! Hoppas du hade en superdag! Kram Emmily

    SvaraRadera
  2. Ja tänk att bo som dej , underbart !!
    Ja man undrar alltid när man är någonstans på semester eller besök hur det skulle vara att bo just där . Min man och jag inte bara tänkte vi slog till och flyttade trettio mil förra året till ett sånt ställe ;-)
    Och vi trivs oxå !!
    Ha det gott !
    Lotta

    SvaraRadera